dijous, d’agost 10, 2006

La torna

Alguns amics progressistes em diuen: "Òstia Xoia, què t'ha fet en Montilla que li tens el dit ficat a l'ull? Per què no et fiques amb en Mas, de tant en tant?"
Jo no sé què puc dir d'en Mas que no sigui conegut. És un fatxenda que mai no s'esperruca, que sembla un figurí, que vol parlar tan bé el català que s'ultrapassa amb els sons consonàntics. Un Ken de la Barbie robotitzat que fins i tot, quan gira, fa petar una clavilla contra l'altra, com els soldats anglesos. Va per feina i no té sentit de l'humor, sobretot si li afecta a ell. Està programat per ser guanyador i no accepta els adversaris, per això intenta reduir-los. Cada matí, quan s'acaba de raspallar les seves blanquíssimes dents, engega el somriure i la pregunta: "Mirall, mirallet bufó, oi que de tots els polítics el més ben plantat sóc jo?". I llavors surt satisfet al carrer, a menjar-se el món amb totes les intringulis que calguin.
És una persona de dretes i juga al joc de la dreta, tots ho sabem. Jo sóc d'esquerres i el considero el meu adversari natural. Va anar a Madrid a fer un pacte: es va vendre Catalunya a canvi de ser-ne ell el president i fer fora ERC del panorama polític. Ell sap que ERC quedaria molt mal parada si fes president un espanyol, així que els deixa lligats de mans i peus. Deu tenir el celler ple de caixes de cava (ho dic expressament, Codorniu i Freixenet, no pas xampany català) per celebrar el final del boicot amb tots els seus amics del sant sopar.
La història es repeteix, cadascú fa el que toca fer. La dreta és la dreta a tots els paisos del món que s'hi consideren. De ben petita, el meu pare em va ensenyar una versió dels segadors que es cantava als anys 30: " En Cambó va anar a Madrid a buscar l'autonomia i en comptes de l'estatut sols es va emplenar l'armilla. Bons cops de pals, bons cops de pals als traïdors de la lliga"
Ja està tot dit. Ara només cal esperar, encara que siguin vuit anys més, que el mirall li contesti: "No, rei, ja no. Als ulls de tothom i als meus ho és molt més la Blancaneus".

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Oh quen xap!!!!
segur que aixó té alguna cosa a veure amb el sopar d'ahir, no?

Joan Margall ha dit...

Xoia,
Tires a matar!!! Espero que no em vegis mai com a adversari, que no vull rebre un cop de pal en forma d'article al teu blog!! Cuida't,
Joan

Anònim ha dit...

Xoia , et felicito pel teu blog!
M' encanten els teus escrits per la ironia i la gràcia que desprenen!
M' agrada comprovar que les dones som més clares, més divertides i més obertes que els homes, com a demostració, el tu blog!
Salutacions i continua amb l' empenta que tens i la que transmets!

kanopus06 ha dit...

Quant d'odi envers CiU i en Mas eh? Perquè clar, és l'únic que pot arrabassar el govern al tripartit i això us preocupa.
És veu d'una hora lluny que prefereixes el XARNEGO IGNORANT del Montilla que el Mas, i el teu partidet de traïdors investirà Montilla president.

Anònim ha dit...

Xoia,

Sóc la Bou,
La Mireia...
Explica'ns més coses del teu pare, i altres versions de segadors... I altres dites populars.

M'expliques què feu les xibeques?