diumenge, de maig 25, 2008

BALL DE BASTONS

Jo no hi era i no ho vaig veure. M’havia quedat tranquil·lament a casa perquè, com tothom sap, el Sr. Montilla no és un sant de la meva devoció i jo no visc pas de la política per haver-li d’anar a fer reverències. M’ho varen explicar al vespre uns vilatans ben indignats: “Avui hi ha hagut sardanes a plaça i ball de bastons. Han començat a arribar furgons plens de policies armats de cap a peus i han ocupat el centre de la vila. Aixecaven les tapes de les clavegueres, repassaven reixes i forats i han pres posicions amb gest amenaçador per barrar el pas a la pobra gent que pretenia fer la rutina diària, així que molts s’han quedat sense diners per no poder arribar a les caixes i d’altres sense dinar perquè no han pogut comprar verdures o carn a la seva botiga habitual. La plaça de la vila era plena de pagesos tocant el xiulet per protestar per la política de l’aigua i quan el President ha sortit de l’Ajuntament l’han ben esbardufat. A la cantonada de can Sidro han començat a repartir la “comunió” amb acompanyament d’orquestra i càntics gloriosos dirigits a les autoritats. Cadires volant i gent per terra, un espectacle denigrant.”
Aquest matí he pogut veure un tall de la pel·lícula dels fets a You Tube i m’he quedat glaçada. M’he hagut de fregar els ulls i pessigar-me la galta per comprovar que estava desperta , perquè em feia l’efecte d’un “dejà-vu” o una pel·lícula dels anys 70. Les mateixes maneres, la mateixa violència repressiva, fins i tot la mateixa llengua, m’ha semblat, que utilitzaven aquells homes foscos sense cara. Un estat de setge, un país ocupat, mostrava la filmació. I això va passar realment divendres al meu poble? Seria difícil de creure si no fos perquè he reconegut els rètols de les botigues i la fesomia de la gent.
Amics meus que esteu en el govern, em podríeu dir qui ha estat el responsable de tota aquesta parafernàlia? Us sembla que aquestes actuacions policials són pròpies d’un govern catalanista i d’esquerres mínimament democràtic? Quan el President Pujol i el President Maragall havien visitat la nostra vila mai no hi havia hagut un desplegament policial semblant. Tan poc estimat se sent el Sr. Montilla que quan surt de Barcelona per visitar el territori ha d’anar acompanyat per tot un exèrcit? Tan perillosos són quatre pagesos amb un xiulet a la boca? O és que algun dels seus companys assessors, que no coneixen ni estimen la nostra terra, tenien por que hi vinguessin amb la falç? http://www.youtube.com/watch?v=qtFpAFiXxRw

5 comentaris:

Anònim ha dit...

tens tota la reo xoia lu k va passar la setmana passada va ser l'acte amb mes cosos represors que i avia a molt de temps i es inperdonable, ja que seguraent aquell home del gobern que a vingut per obligacio a aqui a les nostres terres, a sigut per fer veure que es una persona amb el poble, pero es va demostrar clarament que li importa mes treure tots els vots posibles de barcelon que no pas els votans de l'emporda.
aixo es un fet que no es pot deixar enrera, perque ja fa masa temps que el nostre riu ter, font de vida dels empordanesos, es cnfiscada per la gent de barcelona.
no seria millor millorar els productes com salinitzadores, potabilitzadores, per augmentar el seu rendiment?
jo vaig veure elvido per les noticies i em va fer vergonya, no per els pobres pagsus que defensaven la seva font de vida, sino la represio plicial kom si estiguesim amb l'epoca franquista.

vaji b xoia

ciau

#JoRdI#

Anònim ha dit...

Felicitats pel teu post, Xoia.

Anònim ha dit...

Jo tampoc no hi era, ni tant sols sabia que venia a Torroella el president de la Generalitat. Quan ho vaig sentir a la ràdio el primer que vaig pensar, va ser, s'han equivocat de poble, no pot pas ser Torroella de Montgrí... Doncs si, el ball de bastons havia sigut a la plaça de la Vila i al carrer d'Ullà. Quan vaig arribar a casa uns veïns em van dir “Els empordanesos esteu tocats per la tramuntana, aquesta es manera de tractar el President de la Generalitat?”.
Esperava veure que havia passat al telenotícies vespre, però quasi no es van veure imatges, potser millor i tot. Als diaris ballaven els contusionats de 4 a 11, però tampoc deixaven gaire clar que havia passat. Finalment va ser diumenge quan vaig llegir el teu comentari i vaig anar al YouTube a veure els vídeos... No m'ho podia creure! Les forces d'ocupació havien repartit la “comunió” entre els pagesos del baix Ter. Quan els vaig veure amb els cascos i les porres em va fer la sensació que havíem reculat en el temps. Que esperaven trobar a Torroella per anar tant ben protegits?
No defenso la gent que va tirar pedres o cadires, però tampoc puc entendre que sabent com estaven els ànims d'exaltats s'organitzes la visita del President tant malament...

Anònim ha dit...

molt bé aquest post

Anònim ha dit...

Es tot un encert, però ens hi ahurem d`anar acostumant si el tarannar dels qui governen no canvìa un xic.
Gent que no coneix i no vol conéixer el territori i la seva gent , mai podrà dirigir i liderar aquest territori, si no es cap falacea mental això, es la realitat del nostre pais i dels nostres governants que ens volen fer convregar amb rodes de molins a cops de pal com en els temps que no vull ni recordar.

Francesc Ferrer